قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۷/۰۵

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۶ درصد افزایش به ۱۷۵۸ دلار و ۵۱ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، به نقل از رویترز، به دنبال تضعیف دلار و افت اندک سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا و در حالی که سرمایه گذاران خود را برای شنیدن سخنان مقام های فدرال رزرو در روزهای آینده آماده می کنند، قیمت طلا روز دوشنبه شاهد افزایش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.46 درصد افزایش به 1758 دلار و 51 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر هم با 0.39 درصد رشد به 1758 دلار و 60 سنت رسید.

در حالی که ارزش دلار کاهش یافته، سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری امریکا نیز افت داشته است. تضعیف دلار سبب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند و به رشد قیمت کمک می کند.

کایل رودا تحلیلگر موسسه آی جی مارکت در این باره گفت: «به نظر می رسد که قیمت طلا در طی روزهای آینده به رقم 1750 دلار باز خواهد گشت… ادامه سوددهی بازار طلا کاملا به سیاست پولی دولت آمریکا بستگی دارد.»

تعدادی از مقام های فدرال رزرو از جمله جرومی پاول قرار است این هفته در خصوص اقدامات بانک مرکزی آمریکا در خصوص وضعیت کرونا در کنگره به ادای توضیحات بپردازند.
2 نفر از سیاست گذاران فدرال رزرو روز جمعه گفتند احساس می کنند اقتصاد آمریکا به اندازه کافی ترمیم شده که بانک مرکزی بتواند اقدامات حمایت گرایانه خود را کاهش دهد.

در وضعیت تورمی طلا همواره محلی امن برای سرمایه گذاری به شمار می رود، اما افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو می تواند هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد را بالا ببرد.
سرمایه گذاران همچنین از نزدیک تحولات مربوط به شرکت اورگراند چین و مشکلات بدهی این شرکت را دنبال می کنند.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  89  =  95